Ráno na Seině
Rok vzniku:
1897Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Soukromá sbírkaRozměr originálu:
72x89 cmTato olejomalba zachycuje malebnou scénu řeky Seiny poblíž Giverny, které bylo rodným městem proslulého umělce
Clauda Moneta . Monet v kresbě zachycuje podstatu časného rána na řece. Pocit časných ranních hodin živě zprostředkovává jeho výběr barev, využívá paletu, které dominují odstíny modré a fialové, stejně jako dovedné zobrazení jemného ranního světla, odrazů od stromů a vody jako slunce. vychází.
Monet zahájil svou práci na „Ráno na Seině u Giverny“ v roce 1896, ale plátno zůstalo neúplné až do roku 1897. Toto zpoždění bylo z velké části přičítáno nepředvídatelným povětrnostním podmínkám. Monet projevil velkou trpělivost, když neúnavně hledal perfektní vyhlídku podél řeky, aby namaloval tuto scénu. Ve své snaze o dokonalost důmyslně přestavěl svou loď na plovoucí studio.
Monetův závazek zachytit ideální okamžik se odráží v jeho pečlivém přístupu. Zpočátku maloval četné variace měnícího se světla, jak slunce vycházelo na ranní oblohu. Tato vícenásobná ztvárnění pak byla uspořádána v jeho studiu, což mu umožnilo studovat souhru barev a světla v každém z nich. Nakonec sérii dokončil syntézou těchto různých pozorování do konečného uměleckého díla, které nyní známe jako „Ráno na Seině u Giverny“. Toto odhodlání zachytit nuance neustále se měnící krásy
přírody je důkazem Monetova neochvějného oddanosti svému řemeslu.
Monet namaloval obraz Ráno na Seině v roce 1897. Převládající barvy tohoto obrazu jsou tmavé barvy a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 72x89 cm. Umístěním originálu obrazu je Soukromá sbírka. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.