Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Růže
Rok vzniku:
1884Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Musee Marmottan Monet, Paříž, FrancieRozměr originálu:
65x54 cm"Růže" (v originále "Les Roses") je olejový obraz, který namalovala francouzská impresionistická malířka
Berthe Morisot v roce 1889. Tento obraz je význačným příkladem Morisotiny schopnosti zachytit krásu
květin a vnímat svět kolem sebe v kontextu
impresionistického umění.
Na obraze "Růže" je zobrazen závazek květin, který visí na stojanu nebo zábradlí, a na něm jsou různé odstíny růžových a červených květů. Morisot se ve svých dílech často zaměřovala na zachycení krásy a chvějivého světla, což jsou typické rysy impresionistického stylu. Tento obraz ukazuje precizní pozorování a zájem o světlo a stín.
Berthe Morisot byla jedinou ženou, která vystavovala společně s hlavními umělci impresionistického hnutí, jako byli Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir a Edgar Degas. Její práce často zobrazovaly každodenní scény a témata, a to včetně květinových kompozic, portrétů a zátiší. Její obrazy jsou ceněny pro svou dovednost a cit pro kolorit a světlo.
"Růže" a další Morisotiny obrazy jsou důležitou součástí dědictví impresionismu a ukazují její významný přínos k tomuto uměleckému hnutí, které změnilo paradigma umění ve druhé polovině 19. století.
Morisot namaloval obraz Růže v roce 1884. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do zelena a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 65x54 cm. Umístěním originálu obrazu je Musee Marmottan Monet, Paříž, Francie. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Berthe Morisot (1841 – 1895) Francouzská
impresionistická malířka, jejíž osobnost vynikala mezi kolegy tvůrčí i lidskou odvahou. Vzdělání se jí dostalo v prostředí akademiků, ale po seznámení s
Corotem začala malovat v plenéru a dostalo se jí prvních úspěchů v pařížském Salonu. Ovlivnil ji
Manet, který ji zbavil definitivně tíhy akademické tradice a přivedl ji tím do táboru impresionistů. I pro svou nezávislou povahu opustila Salon a začal se účastnit
impresionistických výstav. Malovala nejčastěji intimní výjevy ze života obyčejných žen, měšťanek a služebných a za její ženský pohled na tato témata se jí dostávalo ironické kritiky. Používala odvážné techniky (na tehdejší dobu) volných tahů štětce a zajímala se o působení světla.