Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Japonský most
Rok vzniku:
1899Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
National Gallery of Art, Washington, USARozměr originálu:
101.6x81.3 cmImpresionistický obraz z roku 1899 je jedním z prvních děl spadajících do celé
řady obrazů s ústředním aktérem japonským mostem a rybníčkem pokrytým lekníny z let 1895 až 1926. Obrazy se postupem času stávají abstraktnějšími, jejich kontury ztrácejí na ostrosti a vytrácí se jakýkoliv smysl pro detail. Zahradu, jejímž uměleckým zpracováváním byl
Monet prakticky posedlý, si malíř vybudoval sám. Sám vybíral rozličné květiny, vytvářel rybníček a sázel lekníny. V roce 1895 do kouzelného prostředí zakomponoval i dřevěnný most v japonském stylu, který mu pak po dlouhá léta sloužil jako zdroj inspirace.
Monet namaloval obraz Japonský most v roce 1899. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do zelena a jeho formát je Čtverec. Rozměr originálu je 101.6x81.3 cm. Umístěním originálu obrazu je National Gallery of Art, Washington, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.