Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Primavera
Rok vzniku:
1478Provedení:
tempera na dřevěOriginál uložen:
Galleria degli Uffizi, Florence, ItalyRozměr originálu:
203x314 cmJedna z prvních maleb renesance pracující s antickou mytologií. Obraz Jaro (Primavera) tvořil součást cyklu ročních období. Nymfa Chloris se pod závanem jižního větru (Zefyr) mění ve Floru (symbol jara). Uprostřed je Venuše s Amorem, třemi gráciemi a Merkurem. Originál obrazu z roku 1482 najdete v Uffizi ve Florencii.
Botticelli namaloval obraz Primavera v roce 1478. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 203x314 cm. Umístěním originálu obrazu je Galleria degli Uffizi, Florence, Italy. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Sandro Botticelli (1445 – 1510). Známý také pod jménem Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi. Botticelli byl italský
renesanční malíř náležející k florentinské škole. Jeho práce náleží k tomu nejlepšímu, co v rané renesanci vzniklo. Příjmení Botticelli převzal (údajně z přezdívky bratra, který byl tlustý jako bečka – „botticelli“). Jeho umělecká dráha začala patrně ve zlatnické dílně jeho bratra Antonia, později byl rodinou svěřen do péče Filippa Lippiho, uznávaného malíře a zběhlého mnicha. Jako významný umělec získal přátele a mecenáše v nejvýznamnějších florentských rodinách. Pracoval především na zakázku rodu Medicejských. Roku 1481 byl společně s dalším významným florentským malířem Domenicem Ghirlandaiem povolán do Říma, aby se podílel na výzdobě Sixtinské kaple. Roku 1491 byli oba jmenováni do poroty, která měla rozhodnout o zakázce na výstavbu průčelí florentského dómu. Na konci svého života pracoval zřejmě pod vlivem Savonarolových plamenných kázání výhradně na obrazech s křesťanskými tématy. Mezi jeho nejslavnější díla patří
Zrození Venuše a
Jaro (Primavera). Botticelli se nikdy neoženil – údajně se trápil neopětovanou láskou k Simonettě Vespucci, jenž měla stát modelem k jeho Venuši. Když umíral, přál si být pohřben k jejím nohám. Tak se také stalo.