Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Nevěřící sv. Tomáš
„Nevěřící sv. Tomáš“ od
Michelangela Merisi da Caravaggia, také známý jako „Nevěra svatého Tomáše“, zobrazuje biblickou scénu z
Nového zákona. Caravaggio na tomto uměleckém díle zachycuje okamžik, kdy se apoštol Thomas, známý také jako Pochybující Tomáš, setkává se vzkříšeným Ježíšem Kristem a vyjadřuje své pochybnosti o Ježíšově vzkříšení, dokud neuvidí a dotkne se ran v Ježíšových rukou a boku. Ústředním bodem obrazu je interakce mezi Tomášem a Ježíšem. Ježíš, stojící na pravé straně kompozice, natahuje ruku k Tomášovi a nabízí mu možnost dotknout se rány na boku. Jeho výraz je klidný a soucitný.
Thomas, umístěný na levé straně, natahuje pravou ruku k ráně v Ježíšově boku s výrazem intenzivního soustředění a nedůvěry ve tváři. Jeho druhá ruka je zvednutá jako v úžasu. Jeho výraz obličeje a řeč těla vyjadřují jeho úžas a uvědomění si pravdy.
Ostatní apoštolové, shromáždění kolem Tomáše a Ježíše, jsou zobrazováni s různými výrazy údivu, zvědavosti a bázně. Caravaggio mistrovsky využívá dramatické osvětlení ke zvýraznění postav a vytvoření silného kontrastu mezi světlem a stínem.
Pozadí obrazu je udržováno poměrně tmavé, což zdůrazňuje význam okamžiku mezi Tomášem a Ježíšem. Caravaggiovo použití šerosvitu (kontrast mezi světlem a tmou) je charakteristickým prvkem jeho stylu a dodává scéně smysl pro
realismus a drama.
Převládající barvy tohoto obrazu jsou do hněda a jeho formát je na šířku. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Caravaggio (Michalengelo Merisi) (1571 – 1610). Italský
barokní malíř, který za svůj krátký život výrazně ovlivnil barokní malířství. Narodil se v rodině architekta ve městě Caravaggio. Nerozvážný dobrodruh, který rád provokoval a pohrával si s osudem. Ve svých raných dílech dával přednost
realismu. Pracoval se světlem a stínem, kombinoval přírodní a architektonické prvky. Dramatických výjevů (a jeho obrazy jsou velmi dramatické) dosahoval až hyperrealismem a působivým použitím světla a stínů. Intenzivní boční světlo, které začal používat, mu pomáhalo přidávat barvám na intenzitě a propojovat kompozici do jednoho celku. Světlo, intenzivní barvy, výběr motivů (často s výskytem smrti) jsou základními kameny jeho díla, které nesmazatelně ovlivnilo dějiny umění.