Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Povolání sv. Matouše
Rok vzniku:
1599–1600Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
San Luigi dei Francesi, RomeRozměr originálu:
322 × 340 cmMichelangelo Merisi da Caravaggio namaloval obraz nazvaný "Povolání sv. Matouše" kolem roku 1599-1600. Tento obraz představuje
biblickou scénu, kdy Ježíš povolává svatého Matouše, aby se stal jeho učedníkem, a to přesto, že Matouš byl v té době celník.
Na obraze je zobrazen moment, kdy Ježíš vstoupí do místnosti, kde sedí Matouš s dalšími celníky, a ukazuje na něj prstem, zvážněle ho povolávaje. Matouš, překvapený a zaražený, reaguje s nejistotou ohledně svého vyvolení. Okolo stolu sedí další postavy, z nichž někteří jsou zvědavě zaměřeni na Ježíše a Matouše, zatímco jiní jsou pohrouženi do svých vlastních činností.
Caravaggio využívá v tomto díle charakteristické kontrasty mezi světlem a stínem, což vytváří dramatický efekt a zdůrazňuje emocionální napětí ve scéně. Realističnost a pozornost k detailům, spolu s jedinečným světelným zpracováním, jsou typické pro Caravaggiovu
barokní uměleckou estetiku. Tento obraz je jedním z významných děl Caravaggia, který ovlivnil mnoho umělců následujících generací.
Caravaggio namaloval obraz Povolání sv. Matouše v roce 1599–1600. Převládající barvy tohoto obrazu jsou tmavé barvy a jeho formát je Čtverec. Rozměr originálu je 322 × 340 cm. Umístěním originálu obrazu je San Luigi dei Francesi, Rome. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Caravaggio (Michalengelo Merisi) (1571 – 1610). Italský
barokní malíř, který za svůj krátký život výrazně ovlivnil barokní malířství. Narodil se v rodině architekta ve městě Caravaggio. Nerozvážný dobrodruh, který rád provokoval a pohrával si s osudem. Ve svých raných dílech dával přednost
realismu. Pracoval se světlem a stínem, kombinoval přírodní a architektonické prvky. Dramatických výjevů (a jeho obrazy jsou velmi dramatické) dosahoval až hyperrealismem a působivým použitím světla a stínů. Intenzivní boční světlo, které začal používat, mu pomáhalo přidávat barvám na intenzitě a propojovat kompozici do jednoho celku. Světlo, intenzivní barvy, výběr motivů (často s výskytem smrti) jsou základními kameny jeho díla, které nesmazatelně ovlivnilo dějiny umění.