Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Smrt Marata
Rok vzniku:
1793Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Musees Royaux des Beaux-Arts de Belgique, Brussels, BelgiumRozměr originálu:
165x128 cmDrama na tomto obraze podtrhuje výrazné a dramatické světlo. Horní část obrazu je tmavá a dává vyniknout světlému a prokreslenému tělu. Atmosféra obrazu je pohnutá a emotivní. Dílo je protknuto citem, respektem k oběti a úctou k oběti. Ve své době byl považován za symbol revoluce.
Jacques-Louis David na tomto obraze zachytil svého přítele, legendární postavu francouzské revoluce, Jean-Paula Marata. Trpěl kožní nemocí, kvůli níž často ležel v léčebné lázni. V lázni pracoval a přijímal návštěvy a během jedné takového návštěvy jej probodla monarchistka Marie Charlotte Cordayová.
Marat v jedné ruce drží pero, kterým hodlal psát odpověď na dopis v pravé ruce. Tento dopis poslala Maratovi vražedkyně, aby se k němu dostala (v dopise stojí „… Od Marie Anny Charlotty Cordayové občanu Maratovi. Vzhledem k mému strašnému osudu bych chtěla využít vaší laskavosti…“
Sam David se za revoluce hodně angažoval, přijal několik úřadů, ale po svém uvěznění a propuštění se z veřejného života stáhl a namaloval pouze několik pláten s tématem revoluce.
David namaloval obraz Smrt Marata v roce 1793. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do hněda a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 165x128 cm. Umístěním originálu obrazu je Musees Royaux des Beaux-Arts de Belgique, Brussels, Belgium. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Jacques-Louis David (1748 – 1825). Francouzský malíř. David žil v době politických otřesů, které ovlivnily nejen naši existenci, ale i jeho obrazy. Ba přímo předurčily motivy jeho obrazů. Přizpůsoboval se době – za monarchie maloval členy královské rodiny, za republiky revolucionáře a v éře císařství zhotovoval portréty Napoleona. Přitahoval jej ideál krásy starověkého umění a kompozice a propracovanost svých tomuto ideálu podřizoval. Jeho dílo je přesné, bezchybné, kompozičně i technicky dokonalé. Odměřeně používá světel a barev. Jeho obrazy pomohly založit francouzskou klasicistní školu a staly se předstupněm
romantismu.