Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Manželé Arnolfini
Rok vzniku:
1434Provedení:
olej na dřevěOriginál uložen:
National Gallery, Londýn, UKRozměr originálu:
83.7x57 cmPodobizna Giovanniho Arnolfiniho a jeho ženy od nizozemského malíře Jana van Eycka patří mezi nejoriginálnější díla své doby, tj. začátku 15. století. Jedná se o olej na dubovém dřevě, zobrazující manžele žijící ve vlámském městě Bruges. Muž má tmavý oděv, který zdůrazňuje jeho obličej, přesto na obraze vynikají zelené šaty ženy (zelená barva symbolizuje naději a očekávané mateřství). Mohlo by se tak zdát, že žena je těhotná. Tak tomu zřejmě ale není, neboť jde o časté zobrazování dobové módy.
Třešně a červená barva symbolizují lásku. Pomeranče bohatství. Pes na obrazu představuje věrnost. Svíce na lustru symbolizují život a smrt (svíce není na straně ženy – existují teorie, že obraz zobrazuje muže s jeho zesnulou ženou). Zrcadlo zachycuje na obrazu i třetí postavu - samotného malíře. Na zdi nad zrcadlem je nápis Johannes de Eyck fuits hic („zde byl Jan van Eyck“).
Eyck namaloval obraz Manželé Arnolfini v roce 1434. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 83.7x57 cm. Umístěním originálu obrazu je National Gallery, Londýn, UK. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Jan van Eyck nebo Johannes de Eyck (cca 1385 – 1441). Nizozemský malíř považovaný za jednoho z největších malířů pozdního středověku. Od svých 30 let začal klást důraz na pravdivost svých obrazů, čímž se rozešel s konvencemi tehdejšího gotického malířství, které realitu idealizovalo. Jeho naturalismus a
realismus dal brzy vyrůst vlámské malířské škole, k níž patřil např.
Bosch nebo
Pieter Brueghel,
van Dyck či
Rembrandt. Eyck experimentoval s technikou, zajímalo se o teorii světla (začal proto používat jasnějších a sytějších barev). Stál za rozšířením a zásadním vylepšením olejových barev. Jeho
Manželé Arnolfini nebo také “Podobizna Giovanniho Arnolfini a jeho ženy" patří mezi nejoriginálnější díla své doby. Jde o olej na dubovém dřevě, zobrazující manžele žijící ve vlámském městě Bruges.