Mäda Primavesi
Rok vzniku: 
1912Provedení: 
olej na plátněOriginál uložen: 
The Metropolitan Museum of ArtRozměr originálu: 
110.5 x 149.9 cmMäda Primavesi byla dcerou Otta Primavesiho,  rakouského velkoobchodníka a politika německé národnosti z Moravy. Otto Primaesi byl velkým nadšencem do umění,  proto se není čemu divit,  že právě u 
Gustava Klimta si roku 1912 nechal namalovat 
portrét své dcery. Nebyl to ovšem poslední portrét,  co si nechal tento rakouský velkoobchodník u Klimta objednat,  také si nechal namalovat portrét své manželky Eugenie v letech 1913 až 1914. 
Můžeme si povšimnout,  že v těchto letech už Klimt opouští své 
zlaté období,  na které jsme u něj zvyklí.  Tento portrét je zahalen do fialových tónů,  díky velmi výraznému pozadí. Vepředu stojí dívenka s upřeným pohledem před sebe,  má ruku v bok,  což působí rázným dojmem,  i rozkročený postoj dívky tomuto dojmu přispívá.
 Klimt namaloval obraz Mäda Primavesi v roce 1912.  Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na výšku.  Rozměr originálu je 110.5 x 149.9 cm. Umístěním originálu obrazu je The Metropolitan Museum of Art. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Gustav Klimt (1862 – 1918). Klimt jako malíř reprezentuje nejlepší období Vídně – dobu, kdy tu vznikala díla Sigmunda Freuda či Mahlera a Vídeň byla přinejmenším středoevropským centrem kultury a vzdělání. Klimtovo dílo je kombinací 
symbolismu a byzantských rysů, které vytvářejí podtón jeho secesnímu stylu. Klimtovy obrazy mají zvláštní, až úzkostnou atmosféru, často zobrazují freudovskou myšlenku o erotice přítomné v každém lidském pohybu a konání. Maluje dvourozměrně, intenzivními barvami a přitom velice jemně a s vytříbenou důstojností. Mezi Klimtova slavná díla patří 
Vodní hadi – dvě ženy se stylizovanými, vzájemně propletenými těly evokujícími neskutečný svět smyslnosti a fantazie. Dále je to 
Danaé, dílo inspirované řeckou mytologií zobrazující dívku, které se zmocnil Zeus proměněný ve zlatý déšť (Danaé poté porodila Persea). Jeho obrazy často vzbuzovaly vášně a protesty veřejnosti, a to nejen pro svůj obsah, ale také pro své inovativní malířské postupy – např. 
Přítelkyně, obraz dvou žen při milostné schůzce.