Stoclet Frieze 4 - Strom života
Rok vzniku: 
1905Provedení: 
olej na plátněOriginál uložen: 
Österreichisches Museum für Angewandte Kunst, VídeňRozměr originálu: 
102x195 cmObraz je součástí výzdoby Palais Stoclet v Bruselu. Jde o mozaiku v jídelně inspirovanou egyptským,  byzantským a japonským uměním. Tato série,  kterou tiskneme,  je tvořena studiemi pro tuto výzdobu. Proto na nich najdete i Klimtovy poznámky k realizaci. Celou sérii tiskneme tak,  že jednotlivé panely na sebe přibližně navazuji. Centrální motiv obrazu - 
Strom života - pak i v jednom kuse.

Strom života je prostředním obrazem jednoho velkého díla,  z levé strany ho ohraničuje 
Očekávání,  z pravé 
Naplnění. Strom života je důležitým symbolem v mnoha filozofiích,  náboženstvích i mýtech,  představuje spojení mezi nebem,  zemí a podsvětím. Mezi 
Klimtovými prácemi má jedinečné postavení,  jelikož se jedná o jedinou 
krajinku z jeho „zlatého období“,  kdy vytvářel luxusní díla ve zlatých barvách. Celý obraz je provázaný hlubokou symbolikou. Točící se větve mají vzbuzovat dojem věčnosti a celistvosti života. Celý rozsah stromu - od kořenů až po špičky větví - představují spojení mezi nebem,  zemí a podsvětím,  jež pro 
Klimta znamenalo jakýsi finální determinismus vládnoucí nad každou žijící věcí,  která je zrozena,  roste a pak se navrací zpět do země. Někteří kritici v obraze namísto nebe a země nacházejí symboliku muže a ženy,  jiní lidskou krásu a sílu. Jisté je,  že černý pták v centru obrazu k sobě soustřeďuje maximum pozornosti. Symbolizuje,  že vše,  co někde začíná,  také končí.
 Klimt namaloval obraz Stoclet Frieze 4 - Strom života v roce 1905.  Převládající barvy tohoto obrazu jsou do žluta a jeho formát je na výšku.  Rozměr originálu je 102x195 cm. Umístěním originálu obrazu je Österreichisches Museum für Angewandte Kunst, Vídeň. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Gustav Klimt (1862 – 1918). Klimt jako malíř reprezentuje nejlepší období Vídně – dobu, kdy tu vznikala díla Sigmunda Freuda či Mahlera a Vídeň byla přinejmenším středoevropským centrem kultury a vzdělání. Klimtovo dílo je kombinací 
symbolismu a byzantských rysů, které vytvářejí podtón jeho secesnímu stylu. Klimtovy obrazy mají zvláštní, až úzkostnou atmosféru, často zobrazují freudovskou myšlenku o erotice přítomné v každém lidském pohybu a konání. Maluje dvourozměrně, intenzivními barvami a přitom velice jemně a s vytříbenou důstojností. Mezi Klimtova slavná díla patří 
Vodní hadi – dvě ženy se stylizovanými, vzájemně propletenými těly evokujícími neskutečný svět smyslnosti a fantazie. Dále je to 
Danaé, dílo inspirované řeckou mytologií zobrazující dívku, které se zmocnil Zeus proměněný ve zlatý déšť (Danaé poté porodila Persea). Jeho obrazy často vzbuzovaly vášně a protesty veřejnosti, a to nejen pro svůj obsah, ale také pro své inovativní malířské postupy – např. 
Přítelkyně, obraz dvou žen při milostné schůzce.