Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Argenteuil, jachty
Rok vzniku:
1875Claude Monet, slavný francouzský
impresionistický malíř, vytvořil několik obrazů s názvem "Argenteuil, jachty." Argenteuil bylo malé město na řece Seině poblíž Paříže, a Monet tam žil a pracoval během několika období svého života.
Jachty v těchto obrazech jsou typickým motivem impresionistického umění, kde se umělci soustředili na zachycení světla, atmosféry a pohybu.
Monet si důkladně studoval světlo a odlesky na hladině vody, což dodává obraze dynamiku a dojem pohybu. Měl zvláštní pozornost k tomu, jak se světlo odráží od vody na plachtách jachet a na samotné hladině řeky. Malíř často zachycoval pohyb vodních plavidel, včetně jachet, což přispívalo k dojmu života a aktivity. Tyto obrazy byly často situovány do přírodního prostředí, a to tak, aby ukázaly harmonii mezi
přírodou a lidskou aktivitou.
Monet namaloval obraz Argenteuil, jachty v roce 1875. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do modra a jeho formát je na šířku. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.