Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Bordighera
Rok vzniku:
1884Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
The Art Institute of Chicago, IL, USARozměr originálu:
65x81 cmV roce 1884 cestoval
Claude Monet do Bordighery, města v italské riviéře, blízko hranic s Francií. Jednalo se o pracovní návštěvu, které se z třítýdenní proměnila v tříměsíční. Cílem této návštěvy bylo studium jak co nejlépe zachytit brilantní barvy středomořského světla na plátno. Monet sám prohlásil, že to byl “zápas se sluncem“. V dopisech si stěžoval na bujnou vegetaci, která mu znemožňovala najít vhodný motiv. V této kompozici malované z pozorovatelny na kopci je přes propletené borovici sotva viditelné moře s skalnatými útesy.
Monet namaloval obraz Bordighera v roce 1884. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do zelena a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 65x81 cm. Umístěním originálu obrazu je The Art Institute of Chicago, IL, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.