Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Čtenářka
Rok vzniku:
1872Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Walters Art Museum, Baltimore, Maryland, USARozměr originálu:
50x65,5 cmAčkoli byl tento obraz původně pojmenován prostě Jarní čas, na jedné z impresionistických výstav dostal nový název, Čtenářka. Na plátně je zachycena
Monetova první žena, Camille Doncieux, která mu sloužila jako modelka po celá šedesátá i sedmdesátá léta 19. století a se kterou se oženil v roce 1870. Camille prý měla na stání modelem velký talent, ztvárňoval ji i
Renoir nebo
Manet. Čtenářka, podobně jako řada dalších
Monetových děl z tohoto období, pochází z jeho zahrady v Argenteuil. Modelka je usazena pod klenbou květů šeříku, mezi nimiž prosvěcují sluneční paprsky a vytváří mozaiku jak na trávě, tak na Camillininých šatech.
Monet namaloval obraz Čtenářka v roce 1872. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do zelena a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 50x65,5 cm. Umístěním originálu obrazu je Walters Art Museum, Baltimore, Maryland, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.