Jachty v Argenteuil
Rok vzniku:
1875Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Musee de Orangerie, Paříž, FrancieRozměr originálu:
56x65 cm"Jachty v Argenteuil" je olejový obraz od
Claude Moneta, vytvořený kolem roku 1875. Toto dílo je příkladem Monetova
impresionistického stylu, ve kterém se umělec snažil zachytit moment a atmosféru daného okamžiku.
Na obraze "Jachty v Argenteuil" můžeme vidět pohled na řeku Seinu v Argenteuil, což byla oblíbená lokalita pro mnoho impresionistických malířů. Monet často maloval venku, což mu umožnilo zachytit různé světelné a atmosférické podmínky.
V tomto konkrétním obraze jsou jachty zobrazeny na
vodě , a odraz oblohy a okolní
krajiny vytváří dojem klidné a malebné scény. Barevné odstíny vody a oblohy se mění v závislosti na světle a stínu, což je charakteristický rys Monetova umění. Jeho štětcové tahy jsou často viditelné a přispívají k dojmu spontaneity a energie.
"Jachty v Argenteuil" představuje Monetův zájem o světlo, barvy a momentální dojmy, což jsou klíčové prvky jeho impresionistického přístupu k malbě.
Monet namaloval obraz Jachty v Argenteuil v roce 1875. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do modra a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 56x65 cm. Umístěním originálu obrazu je Musee de Orangerie, Paříž, Francie. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.