Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Jaro v Giverny
Rok vzniku:
1890Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
soukromá sbírkaRozměr originálu:
100x60 cmObraz Jaro v Giverny působí velmi pozitivní dojmem.
Monet na něm představuje slunečný jarní den, využívá jasných tónů zelené, které v pozorovateli evokuje jarní čerstvost travního porostu. Do Giverny se
Monet přestěhoval po smrti své první ženy Camille, zůstal tam po zbytek svého života a byl v Giverny i pochován. Vybudoval si zde nádhernou zahradu, ze které pochází většina obrazů od roku 1883 - za zmínku stojí obvzláště
série leknínů často doprovázených japonským mostem, který si do zahrady nechal zakomponovat. Vidět ho můžeme například na obraze
Japonský most.
Monet namaloval obraz Jaro v Giverny v roce 1890. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do modra a jeho formát je podlouhlý. Rozměr originálu je 100x60 cm. Obraz je umístěn v soukromé sbírce. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.