Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Jezírko s lekníny
Rok vzniku:
1899Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Metropolitní muzeumClaude Monet vytvořil sérii obrazů s názvem
"Water Lilies" (Le Ninfee), která zobrazuje lekníny na jeho vlastním pozemku v Giverny. Jezírko s lekníny bylo jedním z jeho oblíbených motivů, kterým se věnoval ve svých pozdních letech. Tato série obrazů zachycuje klidné vodní hladiny s odrazem leknínů, oblaků a stromů. Monet se zaměřil na lekníny různých barev a fází kvetení. Ty jsou často umístěny na hladině jezírka a vytvářejí pestrou a harmonickou paletu. Důležitým prvkem jsou odrazy leknínů a okolní
krajiny na hladině jezírka. Monet byl mistrem v zachycování odrazů a hry světla na vodní hladině. Monetova technika impulzivního a krátkého štětcování přispívala k dojmu spontánnosti a zachycení okamžiku. Používání jasných, živých barev bylo charakteristické pro Monetovy práce, což přispívalo k dojmu svěžesti a života v jeho obrazech.
Monet namaloval obraz Jezírko s lekníny v roce 1899. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do zelena a jeho formát je na výšku. Umístěním originálu obrazu je Metropolitní muzeum. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.