Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Útesy v Etretat
Rok vzniku:
1885Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Sterling & Francine Clark Art Institute, Williamstown, USARozměr originálu:
65.3x81 cmV zimě na přelomu roků 1868 a 1869 byla
Monetova pozornost upoutána v Etratu v Normandii, kde byl podobně jako další umělci, jako například
Courbet, uchvácen malebnými charakteristikami tohoto místa. Krajina s nádherným pobřežím se mu zalíbila natolik, že se k ní vracel alespoň jednou ročně v letech 1883-1883 a nechal se jí inspirovat k vytvoření více než padesáti obrazů. Mezi nejznámnější patří právě Útesy v Etretat,
Moře v Étretat,
Ráno u Etretatu,
Manneporte (Étretat).
Monet namaloval obraz Útesy v Etretat v roce 1885. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do modra a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 65.3x81 cm. Umístěním originálu obrazu je Sterling & Francine Clark Art Institute, Williamstown, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.