Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Zátiší se slunečnicemi
Rok vzniku:
1880Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Metropolitan Museum of Art, New York, USARozměr originálu:
81.3x101 cmV roce 1888 napsal
Van Gogh „Gauguin mi před pár dny řekl, že viděl
Monetovy slunečnice ve velké japonské váze, prý velmi pěkné. Jemu se ale víc líbí ty moje. Nemohu s ním souhlasit.“ Kritici již před tím na
impresionistické výstavě v roce 1882 velebili
Monetovu novou a vyzývavou techniku předvádějící na tomto zátiší, v němž zobrazil slunečnice, které trhal podél stezky vedoucí do jeho zahrady ve Vétheuil.
Monet namaloval obraz Zátiší se slunečnicemi v roce 1880. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do žluta a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 81.3x101 cm. Umístěním originálu obrazu je Metropolitan Museum of Art, New York, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.