Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Žena se slunečníkem
Rok vzniku:
1886Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Musee d Orsay, Paříž, FrancieRozměr originálu:
131x88 cmPo několika obrazích namalovaných v šedesátých letech devatenáctého století se
Monet téměř úplně odklání od ztvárňování postav a oddává se malování krajin. Když už do svých
krajinek zahrnuje nějakou větší postavu, jak se opět začalo stávat v osmdesátých letech, jedná s ní, jakoby se jednalo o součást krajiny. Zhruba v polovině osmdesátých let devatenáctého století se
Monetova pozornost obrací zpět k počátkům jeho kariéry a navrací se tak k malování postav. V jedné ze svých studií na čerstvém vzduchu, Žena se slunečníkem, je
Monet doslova fascinován zvláštním úhlem pohledu, který pro malbu volí. Žena je vyobrazena zespodu proti modrému nebi. Mladá žena na obraze je Suzanne Hoschedé, dcera jeho nastávající druhé ženy, Alice Hoschedé. Suzanne je po dlouhou dobu jedna z jeho nejoblíbenějších modelek.
Monet namaloval obraz Žena se slunečníkem v roce 1886. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do modra a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 131x88 cm. Umístěním originálu obrazu je Musee d Orsay, Paříž, Francie. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.