Váza květin
Rok vzniku:
1882Provedení:
olej na plátněRozměr originálu:
100.4 x 81.8 cm"Vase of Flowers" od
Clauda Moneta je krásnou ukázkou jeho
impresionistického stylu, který se zaměřuje na zachycení efektů světla a atmosféry. Tento konkrétní obraz představuje bujnou kytici
květin ve váze.
Kytice je živá a barevná kompozice s různými druhy květin v různých odstínech. Monetův rukopis je jemný a precizní, zdůrazňující texturu okvětních lístků a listů. Každá květina je vykreslena s důrazem na detail, což vytváří pocit hloubky a realismu.
Váza, která drží květiny, je elegantně zobrazena a může mít složité vzory nebo dekorace. Pozoruhodné je Monetovo použití světla a barev v obraze, protože zachycuje hru světla na květinách a váze, čímž vytváří pocit jasu a jasu.
Pozadí obrazu může být navrženo, ale ne příliš detailní, což umožňuje, aby byla kytice ústředním bodem. Impresionističtí umělci často zobrazovali měnící se účinky přirozeného světla a tento obraz pravděpodobně zachycuje konkrétní okamžik v čase.
"Váza s květinami" od Clauda Moneta předvádí jeho schopnost přesně a citlivě zachytit krásu přírody. Obraz vyzařuje pocit vitality a oslavy barev, což z něj činí nadčasové a ceněné umělecké dílo.
Monet namaloval obraz Váza květin v roce 1882. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 100.4 x 81.8 cm. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.