Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.


Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Slečna Catherine Tatton
Rok vzniku:
1786Na obraze je zobrazena mladá žena v historickém oblečení. Má na sobě široký klobouk a je oděna do lehkého šatu s vysokým pasem a s volnými rukávy, což odkazuje na módu pozdního 18. nebo raného 19. století. Vlasy má tmavé a vlnité, volně rozmístěné kolem obličeje. Žena je zobrazena s pohledem upřeným přímo na diváka, s lehkým úsměvem a jemně zarůžovělými tvářemi. Dílo působí romanticky a elegantně, s bohatými texturami a měkkým světelným efektem.
Popis obrazu a klíčová slova byly vytvořeny umělou inteligencí, buďte prosím shovívaví.
Gainsborough namaloval obraz Slečna Catherine Tatton v roce 1786. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na výšku. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Thomas Gainsborough (1727-1788) byl představitelem
romantismu v Anglii. Pocházel z rodiny tkalce. Stejně jako on byli i jeho braři nadaní v různých oborech. Např. jeho bratr Humphrey se podílel na fakultě mechaniky na způsobu kondenzace páry ve speciální nádobě. Z tohoto projektu později čerpal James Watt. Sám Thomas studoval umění v Londýně. Oženil se a rodinu živil z prodeje svých krajinek. Ty se však v té době, i přes jejich osobitý charakter, příliš dobře neprodávaly. Proto se vrátil do rodného Sudbury v Sulffolku, kde maloval portréty, např. zvěčnil neznámého
důstojníka 4. pěšího pluku. Po několika letech protloukání se přestěhoval i s rodinou do Bathu kde zkoumal techniku
van Dycka. Začal malovat portréty známých a vlivných lidí na výstavy, což mu přineslo národní věhlas. Nakonec byl vyzván, aby se v roce 1769 stal zakládající členem Královské akademie. Nevedlo se mu špatně, a proto se mohl přestěhovat do Londýna, kde po dalších 10 let pokračoval v malování portrétů. Zlom přišel v roce 1780, kdy dostal zakázku od krále Jiřího III. To zapříčinilo i zlepšení jeho vztahů v Královské akademii. Přesto, že zůstal oblíbeným královským malířem, ve stáří se uchýlil k poklidným krajinkám. Ve věku 61 let zemřel na rakovinu a byl pohřben v kostele Sv. Anny. Jeho obrazy jsou dnes hodně ceněny v aukcích draženy za horentní částky.