Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Nymfa Egeria
Rok vzniku:
1669Provedení:
olej na dřevěOriginál uložen:
Museo e Gallerie Nazionali di Capodimonte, Naples, ItalyRozměr originálu:
neuvedenObraz Nymfa Egeria představuje další z řady
Lorrainových obrazů ztvárňujících scény z římské mytologie. Podobně jako v díle
Nymfa a Satyr Lorrain využívá primárně nádherně ztvárněné krajiny, kterou kompozičně doplňují postavy ve spodní části obrazu. I zde se můžeme kochat antickou architekturou, propracovanými stromy a vodní hladinou. Nymfa Egeria byla dle báje manželkou jednoho z prvních králů Říma, Numy. Po jeho smrti obklopena zármutkem opustila Egeria legendární město a strhána žalem byla proměněna v pramen. Dle mýtu se tak stala bohyní pramenů a jezer.
Lorrain namaloval obraz Nymfa Egeria v roce 1669. Převládající barvy tohoto obrazu jsou tmavé barvy a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je neuveden. Umístěním originálu obrazu je Museo e Gallerie Nazionali di Capodimonte, Naples, Italy. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Lorrain (1600 – 1682). Rodným jménem Gelée. Francouzský krajinář. Nejvýznamnější autor krajinomaleb 17. století. Objevoval krásu rozličných denních dob – maloval proto své krajiny se světlem od západu, východu či za různého počasí. Rád, zvláště zpočátku, maloval krajiny s výhledy do dálky, dalekými obzory a propracovanými detaily. Ve zralejším období své kompozice zjednodušil a snažil se o vystižení atmosféry místa. Maluje obrazy s poklidnými pohledy na moře spojené s monumentální architekturou (často ruiny starověkých staveb – viz jeho nejznámější obraz
Přístav - vylodění královny ze Sheby), krajiny s rozlehlými háji. Vše v poetickém a harmonickém duchu. Jeho techniky malby obrazů měly mnoho následovníků a přetrvaly až do nástupu
impresionismu.