Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte
Rok vzniku:
1884Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Art Institute of Chicago, ChicagoRozměr originálu:
207.5x308 cmNedělní odpoledne na La Grande Jatte je zdaleka nejznámější obraz francouzského impresionisty George Seurata. Zachycuje výletní ostrov na Seině, na nějž pařížští umělci rádi chodili. Seurat tento obraz maloval dlouho – dva roky – a věnoval mu na šedesát přípravných studií.
Ironizuje na něm individualizovanou a vykořeněnou společnost (všichni se dívají před sebe a nemluví spolu). Jediným, kdo se uprostřed této malo-buržoazní smetánky dívá na diváka a vyjadřuje nějaké emoce, je malá holčička v bílých šatech ve středu obrazu. Obraz je statický, postavy prakticky „nedýchají“ a jsou jakoby zamrzlé. Jedinou známkou pohybu je malý psík, šest motýlů a běžící dívka.
Seurat se zabýval se teorií barev a optikou a věřil, že barvami dokáže vnést na obraz harmonii a emoce (stejně jako to dokáží hudebníci – mimochodem i proto na obraze nechybí hráč na trubku). Obraz je malován technikou zvanou pointilismus a je složen z obrovského množství malých bodů. Tento směr ovlivnil i mnohé další umělce (Paula Signaca nebo Camilla Pissarra).
Seurat namaloval obraz Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte v roce 1884. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 207.5x308 cm. Umístěním originálu obrazu je Art Institute of Chicago, Chicago. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Georges-Pierre Seurat (1859 – 1891). Francouzský
postimpresionista - průkopník pointilismu, který změnil směřování moderního umění.
Nedělní odpoledne patří mezi neslavnější a uznávaná díla. Jeho prvním větším obrazem byla
Koupel v Asnieres, které bylo ovšem odmítnuto Salonem. Seurat se proto rozhodl pro dráhu nezávislého umělce. Zabýval se teorií barev a optikou a věřil, že barvami dokáže vnést na obraz harmonii a emoce (stejně jako to dokáží hudebníci).